چایخانه

مطالب داغ نوش جان

چایخانه

مطالب داغ نوش جان

خرم آن روز کزین خانه ویران بروم

خرم آن روز کز این منزل ویران بروم
راحت جان طلبم واز پی جانان بروم

گر چه دانم که به جایی نبرد راه غریب
من به بوی خوش آن زلف پریشان بروم

دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت
رخت بربندم و تا ملک سلیمان بروم

چون صبا با تن بیمار و دل بی طاقت
به هواداری آن سرو خرامان بروم

در ره او چو قلم گر به سرم باید رفت
با دل زخم کش و دیده گریان بروم

نذر کردم گر از این غم بدرآیم روزی
تا در میکده شادان و غزلخوان بروم

به هواداری او ذره صفت رقص کنان
تا به سر منزل خورشید درخشان بروم

 

ور چو حافظ نبرم ره ز بیابان بیرون

همره کوکبه ء آصف دوران بروم

نظرات 2 + ارسال نظر
سرور فرهادی دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://satiari68.blogfa.com/

سلام مریم جان ممنونم از اینکه به وبلاگ من سرزدی وبلاگ زیبایی داری اگر مایل به تبادل لینک بودی بهم خبر بده راستی اگه میدونی عکسهات به در د وبلاگم میخوره برام بفرصت تا در وبلاکم بزارم بازم بیا خوشحال میشم با تشکر سرور فرهادی

حسن جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

تاب بنفشه می​دهد طره مشک سای تو
پرده غنچه می​درد خنده دلگشای تو

ای گل خوش نسیم من بلبل خویش را مسوز
کز سر صدق می​کند شب همه شب دعای تو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد